Wednesday 16 August 2017

Forex Trading Mäklare In Mumbai Kabel Tv


Handelslösningar för investerare och institutioner Uppmärksamma investerare: Förhindra obehöriga transaktioner i ditt konto: Uppdatera dina mobilnummermeddelanden med dina börsmäklare genom att kontakta dem för att få information om dina transaktioner direkt från Exchange på din mobilmail i slutet av dagen. - Utfärdad i Investors intresse av NSE KYC är engångsutövning när man handlar på värdepappersmarknaderna - när KYC görs genom en registrerad intermediär SEBI (mäklare, DP, ömsesidig fond etc.) behöver du inte genomgå samma process igen när du närma sig en annan mellanhand. Interaktiva mäklare kan emellertid vidta förbättrade KYC-åtgärder enligt vad som föreskrivs i förordningen. Inget behov av att utfärda kontroller av investerare medan du prenumererar på IPO. Skriv bara bankkontonummeret och logga in i ansökningsblanketten för att ge din bank möjlighet att göra betalning vid tilldelning. Inga bekymmer för återbetalning eftersom pengarna kvarstår i investerarnas konto. Förhindra obehöriga transaktioner i ditt dematkonto: Uppdatera ditt mobilnummer med din förvaringsdeltagare. Ta emot varningar på din registrerade mobil för alla debet och andra viktiga transaktioner i ditt dematkonto direkt från NSDL samma dag. - Utfärdad i NSDL: s intresse för investerare Letar efter Investment Expertise Partner med investeringar och andra handelsleverantörer. IB Feature Explorer Bläddra bland alla fördelar med ett IB-konto Prova det Ut Prova det 2017 Vinnare Bästa Mäklare-Återförsäljare Alternativ och Bästa Mäklare-Återförsäljare Futures 2015 Vinnare Bästa Retail FX-plattform IB SM. InteractiveBrokers, IB Universal Konto, Interaktiv Analytics, IB Alternativ Analytics SM. IB SmartRouting SM. Portfolio Analyst TM och IB Trader Workstation SM är servicemärken andor varumärken som tillhör Interactive Brokers LLC. Stöddokumentation för eventuella fordringar och statistisk information kommer att lämnas på begäran. Alla angivna handelssymboler är endast avsedda för illustrativa ändamål och är inte avsedda att skildra rekommendationer. Risken för förlust i onlinehandel med aktier, optioner, terminer, valutor, utländska aktier och obligationer kan vara betydande. Alternativen är inte lämpliga för alla investerare. För mer information läs egenskaper och risker för standardiserade alternativ. För en kopia besök theoccaboutpublicationscharacteris risks. jsp. Innan handel måste kunder läsa relevanta riskredovisningssedrag på vår sida Varningar och ansvarsfriskrivningar - interaktiva mäklare. Handel med marginaler är endast för sofistikerade investerare med hög risk tolerans. Du kan förlora mer än din ursprungliga investering. För ytterligare information om marginallånsräntor, se interaktiva mäklareintressen. Säkerhetsterminer innebär en hög grad av risk och är inte lämpliga för alla investerare. Mängden du kan förlora kan vara större än din ursprungliga investering. Innan du handlar om säkerhetsterminer, läs säkerhetsdeklarationen för säkerhetstiden. För en kopia besök interactivebrokersdisclosure. Det finns en väsentlig risk för förlust i valutahandel. Avvecklingsdagen för valutahandel kan variera beroende på tidszonskillnader och helgdagar. Vid handel på valutamarknader kan det kräva lånefonder för att lösa utländsk valuta. Räntan på lånade medel måste beaktas vid beräkning av kostnaden för handel över flera marknader. INTERAKTIVA MROKERS ENTITIES INTERACTIVE BROKERS LLC är medlem NYSE - FINRA - SIPC och regleras av US Securities and Exchange Commission och Commodity Futures Trading Commission. Huvudkontor: One Pickwick Plaza, Greenwich, CT 06830 USA Interaktiva Mäklare INTERACTIVE BROKERS CANADA INC. Är medlem i Investment Industry Regulatory Organization of Canada (IIROC) och medlems-kanadensiska Investors Protection Fund. Känn din rådgivare: Visa IIROC AdvisorReport. Handel med värdepapper och derivat kan innebära en hög grad av risk och investerare bör vara förberedda för risken att förlora hela investeringen och förlora ytterligare belopp. Interactive Brokers Canada Inc. är en exklusiv återförsäljare och tillhandahåller inte investeringsrådgivning eller rekommendationer avseende köp eller försäljning av värdepapper eller derivat. Registrerad kontor: 1800 McGill College Avenue, Suite 2106, Montreal, Quebec, H3A 3J6, Kanada. interactivebrokers. ca INTERACTIVE BROKERS (INDIEN) PVT. LTD. är medlem i NSE. BSE NSDL sebi. gov. in. Regn. NSE: INBFE 231288037 (CMFOCD) BSE: INBFE 011288033 (CMFOCD) NSDL: IN-DP-NSDL-301-2008. CIN-U67120MH2007FTC170004. Registrerad kontor: 502A, Times Square, Andheri Kurla Road, Andheri East, Mumbai 400059, Indien. Tel: 91-22-61289888 Fax: 91-22-61289898 interactivebrokers. co. in INTERAKTIVA MEKKARE SÄKERHETER JAPAN INC. 187 03-4588-9700 (830-1730) Registrerat kontor: 4: e våningen Tekko Kaikan, 3-2-10 Nihonbashi Kayabacho, Chuo-Ku, Tokyo 103-0025 Japan interactivebrokers. co. jp INTERACTIVE BROKERS HONG KONG LIMITED är reglerad av Hong Kong Securities and Futures Commission, och är medlem i SEHK och HKFE. Registrerad kontor: Suite 1512, Two Pacific Place, 88 Queensway, Admiralty, Hong Kong SAR interactivebrokers. hk Vad är Forex Trading Som barn minns jag att jag samlat mynt och sedlar från min far varje gång han skulle återvända från en av sina resor utomlands. Färgerna, bilderna, namnet och tecknet på valutan - det skulle transportera mig till en annan värld - en plats där jag såg mig själv resa till olika länder runt om i världen. När jag växte, åkte jag till många olika länder och min insamling av mynt och sedlar från olika valutor fortsatte att växa. Detta intresse för att samla olika valutor utvecklades snart för att studera sambandet mellan en valuta med en annan och mycket snart in i världen med handel med utländsk valuta eller FOREX som det kallas. Mitt intresse ledde mig till ForexSQ en webbplats där jag lärde mig allt om Forex trading och började min handelsverksamhet från och har fortsatt sedan. Förra veckan, när jag sorterade genom min samling mynt, bad min dotter mig att förklara för henne vad Forex Trading handlade om. Innan jag kunde starta mig själv med att prata om förmögenheten i Forex trading, log hon och sa, pappa, börja från början och håll det enkelt. Jag har absolut ingen aning om detta men skulle vilja veta och förstå varför det fascinerar dig så mycket. Med djupt andetag och samlade mina tankar började jag. Vad är Forex Trading Termen Forex står för valutamarknaden. Forex trading i enkla termer är handeln i valutor från olika länder mot varandra, till exempel US-dollarn mot euron. Vem som helst som handlar med ett främmande land - vare sig det är en semester där eller vill köpa något från det landet eller betala för en tjänst, kräver i allmänhet att valutan i det landet ska göra det. Till exempel, för att betala för dina collegeavgifter i Dubai, måste jag göra betalningarna i UAE Dhirams, eftersom indiska rupier inte accepteras där. Naturligtvis kunde jag betala i amerikanska dollar, eftersom det accepteras nästan överallt, men det är en annan historia. Så, för att göra denna betalning, skulle jag behöva köpa UAE Dhirams genom att betala motsvarande belopp i indiska rupier. Kom ihåg alla de tecken som anger utländsk valuta såld utbyte här bra, det är där jag ger de indiska rupierna och får UAE Dhirams i utbyte. Nu för att dessa mäklare kan ge mig UAE Dhirams, måste de köpa samma sak - det görs på valutamarknaden - den största, mest likvida finansiella marknaden där valutor värda över 4 biljoner utbyts dagligen. En av de mest fascinerande sakerna om denna marknad - det finns ingen tegelmarknad för Forex trading. Varje transaktion görs elektroniskt över disken. Till skillnad från börsen är Forex-marknaden öppen dygnet runt med valutor som handlas över varje tidszon, fem dagar varje vecka. Fascinerande, det är inte som den som mäklaren som byter min indiska rupi till UAE Dhirams, jag handlar också på Forex marknaden på egen hand - allt som krävs var att öppna ett konto med en Forex-mäklare. Jag har valt en från ForexSQ och har varit trading sedan dess. Men Forex trading skiljer sig från att utbyta pengar på utländska börser. Det finns mycket mer till Forex trading än att bara byta valuta för en annan. De två valutorna som har den högsta handelsvolymen på Forex-marknaden är amerikanska dollar och euron - men andra valutor handlas också. En av de största fördelarna med Forex trading är den hävstång som jag tillhandahåller av min mäklare. Till skillnad från aktiemarknaden eller terminsmarknaden, där min mäklare erbjuder mig en hävstångseffekt på 2: 1 respektive 15: 1, erbjuder min Forex trading broker höjningar på 50: 1 100: 1 och till och med 200: 1 beroende på storleken på min handel. Detta innebär att om jag skulle köpa, säger vi 100.000 och fick en hävstång på 100: 1, skulle jag bara behöva 1000 i mitt marginalkonto med mäklaren, dvs bara 1. Åh jag glömmer att berätta för dig, standard Forex trading är gjort i partier med varje parti som representerar 100 000 valutaenheter. Nu hävdar en hävstångseffekt på 100: 1 riskabelt - vad händer om jag förlorade men i allmänhet växlar valutapriserna på en intradaghandel med mindre än 1 - det gör det mindre riskabelt än det låter, det gör det inte priset på någon Valutan är alltid mot andra valutor - till exempel US-dollarn mot euron. De två valutorna i citatet är kända som ett par som består av en basvaluta och en motvaluta. I ett citat av USDEUR (US Dollar till Euro) är basvalutan USD och mot valutan är EUR. Så köp och sälja ett valutapar baseras på om du tror att basvalutan kommer att uppskatta eller avskrivas mot motvalutan. En intressant aspekt - du hittar de flesta valutapar som citeras till 5 decimaler. Nu handlar du självklart inte om sådana små valörer när du använder pengar för att köpa något. På Forex-marknaden är dock en förändring från den 4: e decimalen i pris känd som en pip som står för Procentandel i Poäng. Låt oss säga att priset på USD EUR flyttade från 1.33800 till 1.33940 - det betyder att valutan har stigit med 14 pips, det vill säga 94-8014. En spridning är skillnaden mellan budet för valutaparet. Håller det tidigare exemplet i åtanke, om paret USDUER handlade på 1.338001.33806, skulle spridningen vara 0,6 pips eller 0.00006. Det täcker grovt grunderna i Forex-termer som används på marknaden. Faktum är att det finns tre sätt på vilka personer, företag och institutioner handlar med Forex - spotmarknaden, framåtmarknaden och terminsmarknaden. Spotmarknaden bevittnar den största kvantiteten av affärer - det beror på att både termins - och terminsmarknaderna är baserade på den underliggande reala tillgången, dvs spotmarknaden. Detta var emellertid inte alltid fallet. Terminsmarknaden var tidigare favoriserad eftersom den var tillgänglig för en längre tid för enskilda investerare. Men nu med elektronisk handel överträffar spotmarknaden alla andra. Företagen och institutionerna föredrar emellertid framtida och framtida marknader mer än enskilda investerare, eftersom de behöver säkra sina valutarisker. Åh, förlåt, jag måste berätta skillnaden mellan spot, framåt och framtida affärer. Spotmarknaden är där jag köper eller säljer valutor enligt nuvarande pris - vilket bestäms av efterfrågan och utbudet för den särskilda valutan. Denna efterfrågan ger upphov till olika faktorer som politiska situationer, räntor, ekonomisk utveckling och uppfattningen om hur valutan skulle fungera i framtiden. Tja, när jag köper eller säljer en valuta och avtalet är färdigt, kallas det en spot deal. Den största skillnaden mellan spot - och terminshandel är att medan spothandeln handlar om faktiska valutor, gör det inte framtiden och framåthandeln. Dessa marknader handlar i avtal - som representerar ett krav på en viss valuta, ett specifikt pris per enhet och ett framtida datum för avveckling av denna handel. Framtidsmarknadsvittnen avtalar med villkoren i avtalet mellan de två parter som köper eller säljer dem över disken. Terminskontrakt som sätts eller säljs på terminsmarknaden baseras på en standardstorlek och avvecklingsdatum. Termineringskontrakten har specifika detaljer, såsom avvecklings - och leveransdatum, antal enheter, minimiprisökningar etc. Dessa handlas på marknader för offentliga råvaror med börsen som fungerar som motpart till näringsidkaren, dvs. tillhandahållande av clearing och avveckling för handeln . Jag insåg plötsligt att jag fick för mycket in i detaljerna och sa: Det finns mycket mer att förstå här, men det skulle innebära att gå in i mer detaljer än du skulle vilja. Min dotter nickade bara huvudet i överenskommelse och tittade på min bärbara skärm sa, Så var ligger ForexSQ i den här bilden Tja, när jag ville lära mig om Forex trading, föreslog en vän att jag försökte denna sida. Jag gjorde och har inte ändrats sedan dess. Egentligen, när du bad mig berätta om Forex, skulle jag föreslå att du själv går igenom webbplatsen. Inte bara innehåller webbplatsen grundläggande information för dem som helt och hållet har ingen aning om eller kunskap om Forex och Forex trading. Det innehåller också detaljerad information om Forex trading, kunskaps - och informationsbaserade artiklar, nyheter från Forex, Equity and Commodity-marknaderna, information och länkar till mäklare, analys av olika marknader och finansiella nyheter från hela världen. Efter att ha spenderat några veckor läser allt jag kunde om Forex trading, registrerade jag med en mäklare från deras lista och öppnade ett Demo Trading konto. Detta har faktiskt hjälpt mig mycket, så att jag kan utöva Forex trading utan risk. När jag var övertygad om att jag kunde hantera några små affärer utan att riskera för mycket, valde jag ett levande minikonto med samma mäklare. Processen i sig är ganska enkel och allt är online. Jag deponerade lite pengar på kontot och började handla - och har gjort det ända sedan. Åh, de har också en lista över de bästa Forex-hanterade kontotjänsterna som låter dig investera i Forex-marknaden - även om du inte har någon vetskap om Forex. Allt du behöver göra är att lägga upp en liten del av marginalpengar i ditt konto och mäklaren tar hand om all handel och hantering av kontot för dig. Jag öppnade två konton - en där jag handlar själv med minikontot och en där mäklaren handlar och hanterar minikontot - som att sprida min risk. ForexSQ innehåller listor över toppmäklare och djupgående information om Equity trading, CFD Trading, Binär Options trading, Spread Betting och naturligtvis Forex trading. Webbplatsen innehåller recensioner och jämförelser mellan de olika mäklareförmedlingshusen så att du kan undersöka fördelarna och nackdelarna för varje innan du fattar ditt beslut om att anmäla sig till dem. I ett mutterskal är detta en komplett plats för lärande och handel - och jag har också rekommenderat det till dem som frågar mig. Min dotter tittade på mig i några sekunder och gick bort och lät mig undra på vad som hände här. Några minuter senare gick hon tillbaka in i rummet och sa, pappa, kan jag ge dig 50 av mina fickpengar varje månad - jag vill att du ska handla på ditt Forex-konto med det och tjäna mer för att jag ska njuta av. Jag satt där mållös när hon lade ett litet bunt noter framför mig och sa till att börja med. Jag räddade detta under det sista året från fickpengarna. Jag har inte kunnat sluta berätta för alla om det sedan dess. Och jag gjorde henne lite vinst från den första handeln som jag gjorde igår. Liksom pappa, som dotter - hon har också börjat samla valuta - förutom att hennes samling är för utgifter. Håll dig på affärsnyheterna med The Economic Times App. Ladda ner det nuReserve Bank of India, Sebi för att förlänga valutaterminer handels tid MUMBAI: Reserve Bank of India. i samarbete med kapitalmarknadsregulatorn Sebi. är inställd på att förlänga valutaterminutgångstiden till kl. 19.30 dagligen för tre valutaparpar - euro-dollar. pund-dollar och yen-dollar - i ett drag som kommer att lägga till lite dragkraft på den illikvida marknaden, berättade folk som är bekanta med saken ET. Längre marknadsförhållanden hjälper marknadsaktörer att hantera positioner och spåra marknadsrörelsen dygnet runt. centralbanken sade i ett e-mail svar på ET. RBI har arbetat med Sebi för att tillåta fler deltagare i olika segment av marknaden, och lätta reglerna samtidigt som de tar itu med finansiella stabilitetsproblem. Nu handlas valutahandlade terminsmarknader när det gäller handeln klockan 17.00 varje dag och saknas globala rörelser, oavsett om de utlöses av amerikanska arbetsuppgifter eller beslut från Europeiska centralbanken, som oftast händer på kvällen när de västliga marknaderna öppnas för affärer. Skarpa valutafluktuationer ger möjligheter till spekulanter, häckare och personer med hög nettoförvärv att göra stora pengar i valutaderivat, inklusive terminer. Den globala valutamarknaden är aktiv i nästan alla 24 timmar, eftersom valutor handlas i alla tidszoner, sa RBI. Valuta futures marknaden här är illikvida, men myndigheterna försöker förbättra det. I början av året hade reservbanken att ingripa på terminsmarknaden för att minska volatiliteten i dagarna. Den genomsnittliga dagliga omsättningen på valutaterminer marknaden i FY16 står på Rs 17.860 crore, jämfört med Rs 12,705 crore för FY15, visa NSE data. Enligt marknadsspårare har regulatörerna diskuterat dollarns omvandlingsfrekvens, där vinst som erhålls i den valutan omvandlas till rupi. Vissa människor klamrar också för förlängning av handelstiden för alla par, inklusive rupee-dollarn, fram till kl. 21.30, precis som på råvarumarknaden. Folk har nu mest överens om att ta RBI: s dagliga referensränta för dollar-rupeeomvandling, sa de. Traditionellt har investerare föredragit Dubai Gold and Commodities Exchange (DGCX) och Singapore Exchange (SGX) för valutahandel på grund av förlängda handelstider. Dessutom tvingas många företagsinvesterare på offshore-leveransbara framåt - eller NDF-marknader, som är öppna öppna dygnet, vilket ger större flexibilitet. Centralbanken har redan tillåtit börser, inklusive NSE och BSE. att erbjuda valutaterminskontrakt och valutahandlade optionsavtal i tre valutapar. Men utbyten är ännu inte att introducera dessa par som de väntar på slutlig nod för operativ klarhet. Håll dig på affärsnyheterna med The Economic Times App. Hämta det nu

No comments:

Post a Comment